poniedziałek, 6 lutego, 2023
  • Login
No Result
View All Result
Giereczkowo.pl
  • Newsy
  • Recenzje
  • Poradniki
Giereczkowo.pl
  • Newsy
  • Recenzje
  • Poradniki
No Result
View All Result
Giereczkowo.pl
No Result
View All Result
Home Publicystyka

Co mi się nie podoba w Iron Harvest

Jan by Jan
21 czerwca 2020
in Pozostałe, Publicystyka
1 0
0

Studio King Art Games zrobiło miły gest oczekującym na ich nową produkcje. Twórcy udostępnili podczas Steam Game Festival wersję demo Iron Harvest. W demie możemy rozgrywać mecze multiplayer na 4 różnych mapach. Do dyspozycji oddano nam 2 z 3 frakcji, Imperium Saksonii oraz Republikę Polani. Dodatkowo gracze mogą wypróbować jedną z misji wyzwań (swoją droga w tą samą misję grałem na zeszłorocznym PGA). Nie mogąc nie skorzystać z okazji postanowiłem pobrać demo i na własnej skórze sprawdzić, co twórcy stworzyli na podstawie obrazów Jakuba Różalskiego.

Po kilku godzinach muszę przyznać że gra się dobrze, aczkolwiek nie jest idealnie. Zanim jednak zaprezentuje swoje spostrzeżenie odnośnie Iron Harvest, chciałbym poinformować o dwóch rzeczach. Po pierwsze do premiery gry jeszcze ponad dwa miesiące i do tego czasu może się mimo wszystko sporo zmienić. Po drugie grę King Art Games kontrastuje z bliźniaczą do niej serią Company of Hereos, stąd też w tekście pojawią odniesienia do kultowego CoHa.

Piechota lubi tłuc się na pięści.

Swój wywód zacznę od skupienia się nad jednostkami piechoty, a dokładniej nad ich zachowaniem podczas walki. W Company of Heroes gracze zawsze się uśmiechają na widok dwóch jednostek ostrzelujących się przez ponad minutę z odległości 2 metrów od siebie. Twórcy Iron Harvest chcąc ubogacić walkę dodali możliwość starcia za pomocą broni białej. Problem jednak w tym że oddział potrafi rzucić się samemu do takiej walki będąc zbyt blisko wrogiej jednostki. Co gorsze czasem wszyscy strzelcy rzucają się na jednego wrogiego piechura, którego reszta kompanów spokojnie ostrzeliwuje sobie będąc oddalona para pikseli dalej.

Jednak nie tylko to sprawia kłopot, podczas zbyt bliskiej walki gdzie pojawia się przeszkoda w postaci przykładowo murku, jednostka potrafi wiecznie przeskakiwać przez osłonę, gdyż nie jest w stanie zdecydować czy są na tyle blisko by walczyć na bagnety czy jednak pozostać przy ostrzale dystansowym. Sprawia to że przeciwnik może sobie pobijać naszą jednostkę gdy nasi żołnierze bawią się w zakłady, kto więcej razy przeskoczy płotek.

Co jednak jeśli chcemy wycofać zbyt obity oddział? Tak jak w Company of Heroes mamy możliwość wycofania naszych wojaków do bazy. Jednak w przeciwieństwie do tego co znamy z CoHa, nie wpływa to na tempo ucieczki naszych piechurów. Wręcz wydaję mi się, że czasami szybciej piechurzy ruszają się gdy samodzielnie rozkazuję się im przemieścić. Jednak gdy już wspominamy sztab przyjrzyjmy się co możemy tam robić.

Siedziba dowodzenia po zbudowaniu koszar jest zupełnie niepotrzebna.

W bazie znajdziemy 4 budynki. Dwoma pierwszymi, które otrzymujemy na starcie, są siedziba główna oraz bunkier pierwszego poziomu. Oprócz tego do budowy pozostają nam koszary oraz warsztat. W siedzibie głównej możemy tworzyć 2 rodzaje jednostek – saperów oraz podstawowych strzelców – i tylko tyle. Zapomnijcie o jakichkolwiek ulepszeniach poprawiających statystki jednostek czy wyposażających odziały w dodatkowe uzbrojenie. Ulepszyć możemy do drugiego poziomu koszary i warsztat odblokowując tym same nowe jednostki czy mechy. Bunkry posiadają 3 poziomy ulepszeń. Oprócz tego możemy też udoskonalić złoża surowców.

Zawsze dysponujemy tymi samymi siłami

Kolejnym problemem w Iron Harvest jest bardzo małe zróżnicowanie dostępnym jednostek. Nie znajdziemy w Iron Harvest drzewek doktryn, pozwalających nam odblokować dodatkowe zdolności czy oddziały. W każdej bitwie do wyboru mamy te same siły. Sprawia to że taktyka w każdej bitwie jest identyczna. Oprócz tego ciężko jest dostrzec różnicę pomiędzy frakcjami. Większość jednostek to jest ten sam rodzaj oddziału tylko z lekko zmienionymi statystykami. Brakuje zdolności, które pozwalały by odróżnić daną frakcję. Wszystkie te aspekty sprawiają że frakcje są bardzo do siebie przybliżone przez co szybko potrafią się znudzić. Ratunkiem dla tego problemu mogą być jednostki bohaterów, którzy uwypuklą cechy poszczególnych armii.

Jeden czy pięciu żołnierzy a co za różnica?

Limit populacji to jedna z najważniejszych rzeczy w RTSach. Przedstawia ona nam ile jednostek możemy posiadać na polu walki. W Company of Heroes poszczególny żołnierz w oddziale zajmuje pewną ilość punktów populacji, dzięki czemu zdziesiątkowana jednostka nie zajmuje tyle samo populacji co pełen oddział. W Iron Harvest jednak to nie obowiązuje. Niezależnie od liczby żołnierzy nasza drużyna zabiera tyle samo punktów populacji przez co czasem mając kilka bardzo poobijanych jednostek nie jesteśmy w stanie rekrutować nowych oddziałów. Jest jednak w tej mechanice małe wyjaśnienie. Oddziały uzupełniamy całkowicie za jednym kliknięciem.

Pole widzenia jak w pierwszym CoHu.

Ostatnią rzeczą na jaką chciałbym się poskarżyć to wpływ otoczenia na pole widzenia naszych jednostek, a dokładniej mówiąc jego brak. Nasi żołnierze niczym w pierwszym Company of Heroes widzą przez budynki. Powoduje to że możemy zapomnieć o jakichkolwiek zasadzkach. Wystarczy że podejdziemy pod budynek, i nasi piechurzy pokażą nam wszystko co dzieje się po jego drugiej stronie. Nie jest to dobre, zwłaszcza że w tego typu grze silny wpływ ma oflankowanie wojsk przeciwnika.

Pomimo jednak tych wszystkich wad i niedociągnięć w Iron Harvest grało mi się bardzo dobrze. Graficznie gra prezentuje się świetnie, a potężne mechy na polu walki robią wrażenie. Optymalizacja gry również jest na bardzo wysokim poziomie. Gdybym miał oceniać teraz Iron Harvest to bym powiedziałbym że jest to gra dobra, ale wiele jej brakuje do Company of Hereos 2. Jednak tak jak wspominałem na początku, do premiery jeszcze sporo czasu i twórcom może się udać poprawić wiele aspektów rozgrywki. Dużym atutem gry może być kampania, o której wiele nie wiemy. Przekonamy się o tym 1 września kiedy jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem Iron Harvest będzie miało swoją premierę.

Udostępnij:
Tags: DemoIron HarvestRTSStrategie
Jan

Jan

Miłośnik gier strategicznych, student, konserwatywny liberał, fan Star Wars i Lord of The Rings, człowiek interesujący się historią oraz polityką.

Next Post
Push START #17 SEZON 3 !!! KORONA WIRUS atakuje branżę gier

Push START #25 - IX Generacja Konsol czyli co wiemy o Playstation 5 i Xbox Series X

Leave a Reply Cancel reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Zagraj w postapokaliptyczne MMO akcji Zagraj w postapokaliptyczne MMO akcji Zagraj w postapokaliptyczne MMO akcji
ADVERTISEMENT

Najpopularniejsze

iOS 16 pozwala usunąć aplikacje Znajdź, Zdrowie i Zegar

iPadOS 16 pozwala zmienić wygląd ekranu blokady, tak jakby…

by Krzysztof
11 czerwca 2022
0

W tej chwili tylko iOS 16 ma pełną możliwość edycji wyglądu ekranu blokady. Okazuje się, że kiedyś funkcja pojawi się...

Google Pixel 6 – czy warto się nim zainteresować w 2022 roku?

Google Pixel 6 – czy warto się nim zainteresować w 2022 roku?

by Krzysztof
29 sierpnia 2022
0

W zeszłym roku zdecydowałem się zmienić obóz. W trakcie przedłużania umowy z operatorem zdecydowałem się na powrót do iOS w...

Sony wydaje nowe oprogramowanie dla PlayStation 3 i Vita

Remote Play z PlayStation 5 uruchomione na PS Vita

by Krzysztof
6 września 2022
0

Remote Play dla PlayStation Vita nieco odżywa, wszystko za sprawą Chiaki, klienta funkcji, a najnowsza wersja umożliwia granie w tytuły...

CleanMyMac X – recenzja programu do czyszczenia komputera z niepotrzebnych danych

CleanMyMac X – recenzja programu do czyszczenia komputera z niepotrzebnych danych

by Krzysztof
4 października 2020
1

Aplikacji do czyszczenia sprzętu ze zbędnych plików używałem zazwyczaj w przypadku używania smartfonów z Androidem lub iOS. Nieco później nadszedł...

Pitaka MagEZ Pro dla iPada mini 6 – powitajcie bezprzewodowe ładowanie

iPad mini 7 zadebiutuje na początku przyszłego roku

by Krzysztof
30 stycznia 2023
0

Apple wprowadzi do sprzedaży siódmą generację swojego najmniejszego tabletu, iPad mini 7 pojawi się na początku przyszłego roku, a produkcja...

Najnowsze Newsy

Najnowsza wersja CarPlay zadebiutuje w tym roku

Najnowsza wersja CarPlay zadebiutuje w tym roku

by Krzysztof
4 lutego 2023
0

CarPlay to ważny system operacyjny dla aut i obecnie znajduje się u prawie każdego producenta. W zeszłym roku Apple zapowiedziało...

Google pracuje nad nową przeglądarką internetu, ale ta może się nie pojawić w App Store

Google pracuje nad nową przeglądarką internetu, ale ta może się nie pojawić w App Store

by Krzysztof
4 lutego 2023
0

Google pracuje nad przeglądarką internetową, która będzie w stanie obejść zabezpieczenia Apple związane z działaniem i wyborem domyślnej aplikacji do...

Apple Pay Later niebawem zadebiutuje, ale pewnie nie w Europie

Apple Pay Later niebawem zadebiutuje, ale pewnie nie w Europie

by Krzysztof
3 lutego 2023
0

Apple Pay Later zapowiedziano w trakcie zeszłorocznego keynote otwierającego WWDC. To jedna z najnowszych funkcji zaplanowanych dla iOS 16 i...

Powrót do iOS 16.2 zablokowany przez Apple

Powrót do iOS 16.2 zablokowany przez Apple

by Krzysztof
1 lutego 2023
0

Apple wstrzymało weryfikację iOS 16.2 na serwerach aktywacyjnych, to tradycyjna zagrywka po wydaniu nowszej wersji systemu operacyjnego dla iPhone'a. Jeśli...

Pitaka MagEZ Pro dla iPada mini 6 – powitajcie bezprzewodowe ładowanie

iPad mini 7 zadebiutuje na początku przyszłego roku

by Krzysztof
30 stycznia 2023
0

Apple wprowadzi do sprzedaży siódmą generację swojego najmniejszego tabletu, iPad mini 7 pojawi się na początku przyszłego roku, a produkcja...

Najnowsze Podcasty

Podcast Push START #67 – Lokowanie produktu zawiera audycje

Podcast Push START #67 – Lokowanie produktu zawiera audycje

by Dariusz "Vaderio" Woźniak
7 lutego 2022
0

https://www.youtube.com/watch?v=viETIxcn4t4 wiele innych Koncerty gwiazd lokowanie w grach. Często w grach pojawiają się przedmioty a przedwszystkim marki z realnego świata:...

Podcast Push START  #66 – Rezerwaty ciszy

Podcast Push START #66 – Rezerwaty ciszy

by Dariusz "Vaderio" Woźniak
24 stycznia 2022
0

https://www.youtube.com/watch?v=2DQDyfVh1ow rezerwatów ciszy. - do 2030 ma powstać około 50 lokalizacji na świecie ( w tym puszcza białowieska) określanych mianem...

Podcast Push START #65 Oczekiwania na 2022 part 2 Filmy i Seriale

Podcast Push START #65 Oczekiwania na 2022 part 2 Filmy i Seriale

by Dariusz "Vaderio" Woźniak
17 stycznia 2022
0

https://www.youtube.com/watch?v=TWUkPTPYVTs

Podcast Push START #64 – Oczekiwania na 2022 part 1 GRY

Podcast Push START #64 – Oczekiwania na 2022 part 1 GRY

by Dariusz "Vaderio" Woźniak
10 stycznia 2022
0

https://www.youtube.com/watch?v=wqCks2y5u30 Vaderio : Dying Light 2 4 luty Elden Ring 25 luty Tiny Tina's Wonderlands 25 marca S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart...

Podcast Push START – CO TAM JAK TAM #10 Grudzień

Podcast Push START – CO TAM JAK TAM #10 Grudzień

by Dariusz "Vaderio" Woźniak
1 stycznia 2022
0

https://www.youtube.com/watch?v=mHH8Flrf1Ag

Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Polityka prywatności

Giereczkowo.pl jest niezależnym serwisem publikującym recenzje gier na Playstation, Xboxa, PC oraz inne platformy. Najnowsze wiadomości ze świata gier video, polskie podcasty, materiały video.

Nawigacja

  • Discord
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatości

© Giereczkowo.pl 2020 · JNews Wordpress theme

No Result
View All Result
  • Kontakt
  • Podcast Giereczkowy
  • Podcast Push START
  • Polityka prywatości
  • Regulamin
  • Współpraca

© Giereczkowo 2020 JNews – Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

 

Loading Comments...