poniedziałek, 6 lutego, 2023
  • Login
No Result
View All Result
Giereczkowo.pl
  • Newsy
  • Recenzje
  • Poradniki
Giereczkowo.pl
  • Newsy
  • Recenzje
  • Poradniki
No Result
View All Result
Giereczkowo.pl
No Result
View All Result
Home Publicystyka Recenzje

GRID Legends – nie do końca udany następca poprzednika

Krzysztof by Krzysztof
4 marca 2022
in Recenzje
0 0
0

Grid Legends miał być rozgrzewką przed Gran Turismo 7, chciałem zobaczyć, jakie postępy poczynili Mistrzowie Kodu względem wersji z 2019 roku. Czy warto sięgnąć po nową odsłonę wyścigów Codemasters?

Pokonać Ravenwest!

Tryb fabularny to nowość w serii i dobry samouczek przed rozpoczęciem tradycyjnego trybu kariery znanego z poprzednika. Główne zadanie wydaje się proste, Seneca ma zdetronizować niepokonany Ravenwest.

Zaczynamy jako początkujący kierowca z ambicjami do występów w profesjonalnej ekipie. Każdy z wyścigów ma określony cel, sprowadza się on do zakończenia wydarzenia na wymaganym miejscu, aby pchnąć „fabułę” dalej.

Każde wydarzenie fabularne jest poprzedzone przerywnikiem wideo, streszcza wydarzenia, które i tak nie mają odzwierciedlenia w późniejszej rywalizacji. Każdy z rozdziałów to jedna potyczka z przeciwnymi ekipami.

Dość szybko można ukończyć ten tryb, bo „idziemy” od wyścigu do wyścigu, a jedyna odskocznia to przerywniki. Dopiero po wyjściu z wyścigu lub zmianie gałęzi rozgrywki, zauważymy dokonane postępy.

Nasz kierowca nie ma imienia, nawet jeśli ustawimy je wcześniej. Przez to brakuje głębi i utożsamienia się z kierowcą. Spodziewałem się, że będziemy mogli brać udział w konferencjach prasowych i wybierać odpowiedzi na zadawane pytania, tego też zabrakło.

Zdaje sobie sprawę z tego, że to swoisty samouczek i wprowadzenie do późniejszej kariery, gdzie mamy własną drużynę i musimy ją rozwijać od zera. Nie zmienia to jednak faktu, że można było lepiej przygotować tę „gałąź” produkcji.

Pora na podbój GRID World Series

Kariera to nie lada wyzwanie w fazie końcowej, początki nie należą do trudnych. Wyścigi podzielono na klasy aut znane z poprzedniej części. Nie ma drabinki, jak wcześniej, a każda z klas ma parę zawodów kwalifikacyjnych i po dodatkowym, gdy ulepszymy auta.

Większość aut odblokujemy wraz z rosnącymi postępami, a lepsze należy kupić, jeśli chce się ich używać podczas żmudnych zmagań z przeciwnymi ekipami. Tutaj pojawia się pierwszy, a zaraz największy problem GRID Legends. Tym razem nabijamy kilometry danemu samochodowi, aby odblokować jego ulepszenia, są trzy pułapy (16, 56 i 80 km). Wystarczą pierwsze dwa, żeby uzyskać dostęp do wyścigów ulepszonych wozów, ale oznacza to, że gra narzuca nam (początkowo) jazdę domyślnymi autami.

To nie koniec, bo sponsorzy mają podobne cele, ich zrealizowanie daje dostęp do wyścigów, w których odblokujemy dodatkowe wozy. To żmudny proces i potrzeba na niego czasu, ale nie wynagradza gracza na tyle, żeby siedzieć długie godziny i jeździć non stop.

Drużynę należy odpowiednio rozbudować. Tym razem nie kupujemy lepszych kierowców, bo mamy domyślnego, którego należy rozwinąć. Podobnie w przypadku całości zespołu wyścigowego. Poprawki dla danej części kupujemy za zdobytą wcześniej gotówkę i jest jej na tyle, że spokojnie wszystko odblokujemy.

Bez ulepszeń drugi kierowca nie jest w stanie wykonywać naszych poleceń, choć mamy do dyspozycji tylko dwa (agresywna jazda lub utrzymanie pozycji). Reszta dotyczy mniejszej ilości błędów popełnianych podczas jazdy, szybkości i wielu innych. W przypadku dowódcy zespołu mamy do czynienia ze zniżkami na „tuning” aut, zakup wozów czy lepsze warunki sponsorskie.

Silnik fizyczny został poprawiony i auta zachowują się lepiej, ale można dostrzec, że podczas hamowania z wyższych prędkości w długie zakręty, auto zaczyna skręcać w lewo lub praw (samo). Ciężko znaleźć winowajcę, ale zazwyczaj dzieje się to grając bezprzewodowym kontrolerem, przewodowy jest pozbawiony problemu.

Graficznie też widać poprawę, choć mam marne porównanie, bo w GRID grałem na Xboksie One S, a Legends ograłem na Series S. Auta wyglądają lepiej, trasy też, mocno poprawiono efekt związany z wyścigami w deszczu i doszedł też śnieg, choć prawie nie wpływa na trakcję aut.

Ścigajmy się!

Paleta wyścigów jest podobna do tej z GRID, ale w Legends dodano eliminację, drift i auta elektryczne. Eliminacja nie należy do trudnych przedsięwzięć, o ile się pilnujemy, nie możemy być na ostatnich (dwóch) pozycjach, aby nie odpaść po zakończeniu odliczania. Po każdym odpadają dwaj kierowcy, a czas zostaje skrócony. To dość logiczne, bo w każdym wydarzeniu bierze udział 22 kierowców.

Drifting powraca i działa tak samo dobrze, jak w poprzednich częściach, choć dodano tutaj skalę przechylenia auta podczas kontrolowanego poślizgu. Większość tras jest mała, a zakręty wąskie, uderzenie w bandy lub pachołki kończy się stratą punktów i mnożnika. Większość wozów łatwo wprowadzić w poślizg i jeśli się uważa, można wykręcić bardzo dobre wyniki.

Jedna z tras pozwala jechać w kontrolowanym poślizgu przez większość czasu i nawet mi się to udało, podczas trzech okrążeń. Z odpowiednim wyczuciem można to robić na większości tras, choć parę ma dużo prostych odcinków.

Elektryki to dość niecodzienny pomysł, ale są urozmaiceniem domyślnych dyscyplin wyścigowych w GRID Legends. Na trasie są rozstawione bramki, dzięki nim mamy doładowanie, ale trzeba przejechać przez cała, a nie jej część.

Wyższa prędkość jest dostępna jedynie przez chwilę po naciśnięciu LB (Xbox) i za każdym razem mamy do dyspozycji trzy. W tej dyscyplinie najbardziej widać różnicę w osiągach dostępnych aut. Początkowe są ślamazarne i ukończenie wyścigu to udręka, a w późniejszej fazie są zdecydowanie szybsze, gdzie doładowanie pokazuje swoją przydatność.

Reszta dyscyplin to klasyka, wyścig z czasem, sprint i tory. Nic się w nich nie zmieniło, ale schody zaczynają się w części Pro. Tam najbardziej widać problem związany z nabijaniem kilometrów, każde auto musi mieć 56 km, żeby dostać się do wszystkich wydarzeń.

Ulepszenia nie są konieczne do ukończenia zawodów, ale odblokowanie drugiego etapu jest niezbędne. Z kolei 100% ukończenie 9 z 10 dyscyplin jest potrzebne do wzięcia udziału w ostatniej fazie kariery.

Warto nadmienić, że Mistrzowie Kodu poprawili system nemezis. Teraz po „naznaczeniu” kierowcy, poza wzrostem agresji widać, że status pozostaje do końca kariery, co może być uciążliwe.

Przy rozpoczęciu każdego wyścigu pojawi się komunikat mówiący o tym, że dany kierowca jest naszym rywalem, a w pewnym momencie połowa stawki była przeciwko mnie. Wtedy trzeba mieć się na baczności, bo przejechanie obok delikwenta może skończyć się uderzeniem z jego strony w auto gracza.

Kolejnym nowym, aczkolwiek dziwnym elementem jest SI przeciwników. Czasem na prostej drodze wchodzą w poślizg, żeby stanąć w poprzek drogi, zdarza się dachowanie. Nie wygląda to naturalnie, ale dodaje nieco dramaturgii podczas zawodów.

Miało być tak pięknie…

Połowicznie udana gra, bo tak należy określić GRID Legends. Być może miałem wygórowane oczekiwania po pierwszej edycji, ale należy pochwalić Codemasters za wdrożenie wielu poprawek, dodanie trybu fabularnego, choć jest drętwy i prawie go nie przypomina.

Jazda sprawia sporo frajdy, odblokowywanie aut też, ale grind kilometrów w grze dla jednego gracza to mocna przesada. Widać, że ekipa odpowiedzialna za projekt nie wyciągnęła wniosków po niesławnym osiągnięciu z GRID (2019) i podobnym w DIRT 5.

Jedni to docenią, inni niekoniecznie i nie ma mowy o długich sesjach z grą, żeby wszystko odblokować, bo po paru wyścigach wkracza nuda, nawet na wysokich poziomach trudności. W takiej sytuacji to gra na „od czasu do czasu”.

Jeśli przeraża was grind, wstrzymajcie się z zakupem do jakiejś wyprzedaży lub sprawdźcie 10 – godzinną wersję próbną. Ta jest dostępna na Xboksie i PC. Ewentualnie grając na PC, można wykupić EA Play Pro i grać w wersję Deluxe. Mając tylko Xboksa i czując głód prędkości, warto sięgnąć po grę, mimo jednej z poważniejszych wad tytułu.

Udostępnij:
Tags: CodemastersElectronic ArtsGRID LegendsopiniarecenzjaXbox Series S
Krzysztof

Krzysztof

Gram na PS5 i Xboksie Series S.

Next Post
Obscura 3 – gdy podstawowa aplikacja aparatu to za mało

Obscura 3 - gdy podstawowa aplikacja aparatu to za mało

Leave a Reply Cancel reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Zagraj w postapokaliptyczne MMO akcji Zagraj w postapokaliptyczne MMO akcji Zagraj w postapokaliptyczne MMO akcji
ADVERTISEMENT

Najpopularniejsze

iOS 16 pozwala usunąć aplikacje Znajdź, Zdrowie i Zegar

iPadOS 16 pozwala zmienić wygląd ekranu blokady, tak jakby…

by Krzysztof
11 czerwca 2022
0

W tej chwili tylko iOS 16 ma pełną możliwość edycji wyglądu ekranu blokady. Okazuje się, że kiedyś funkcja pojawi się...

Google Pixel 6 – czy warto się nim zainteresować w 2022 roku?

Google Pixel 6 – czy warto się nim zainteresować w 2022 roku?

by Krzysztof
29 sierpnia 2022
0

W zeszłym roku zdecydowałem się zmienić obóz. W trakcie przedłużania umowy z operatorem zdecydowałem się na powrót do iOS w...

Sony wydaje nowe oprogramowanie dla PlayStation 3 i Vita

Remote Play z PlayStation 5 uruchomione na PS Vita

by Krzysztof
6 września 2022
0

Remote Play dla PlayStation Vita nieco odżywa, wszystko za sprawą Chiaki, klienta funkcji, a najnowsza wersja umożliwia granie w tytuły...

CleanMyMac X – recenzja programu do czyszczenia komputera z niepotrzebnych danych

CleanMyMac X – recenzja programu do czyszczenia komputera z niepotrzebnych danych

by Krzysztof
4 października 2020
1

Aplikacji do czyszczenia sprzętu ze zbędnych plików używałem zazwyczaj w przypadku używania smartfonów z Androidem lub iOS. Nieco później nadszedł...

Pitaka MagEZ Pro dla iPada mini 6 – powitajcie bezprzewodowe ładowanie

iPad mini 7 zadebiutuje na początku przyszłego roku

by Krzysztof
30 stycznia 2023
0

Apple wprowadzi do sprzedaży siódmą generację swojego najmniejszego tabletu, iPad mini 7 pojawi się na początku przyszłego roku, a produkcja...

Najnowsze Newsy

Najnowsza wersja CarPlay zadebiutuje w tym roku

Najnowsza wersja CarPlay zadebiutuje w tym roku

by Krzysztof
4 lutego 2023
0

CarPlay to ważny system operacyjny dla aut i obecnie znajduje się u prawie każdego producenta. W zeszłym roku Apple zapowiedziało...

Google pracuje nad nową przeglądarką internetu, ale ta może się nie pojawić w App Store

Google pracuje nad nową przeglądarką internetu, ale ta może się nie pojawić w App Store

by Krzysztof
4 lutego 2023
0

Google pracuje nad przeglądarką internetową, która będzie w stanie obejść zabezpieczenia Apple związane z działaniem i wyborem domyślnej aplikacji do...

Apple Pay Later niebawem zadebiutuje, ale pewnie nie w Europie

Apple Pay Later niebawem zadebiutuje, ale pewnie nie w Europie

by Krzysztof
3 lutego 2023
0

Apple Pay Later zapowiedziano w trakcie zeszłorocznego keynote otwierającego WWDC. To jedna z najnowszych funkcji zaplanowanych dla iOS 16 i...

Powrót do iOS 16.2 zablokowany przez Apple

Powrót do iOS 16.2 zablokowany przez Apple

by Krzysztof
1 lutego 2023
0

Apple wstrzymało weryfikację iOS 16.2 na serwerach aktywacyjnych, to tradycyjna zagrywka po wydaniu nowszej wersji systemu operacyjnego dla iPhone'a. Jeśli...

Pitaka MagEZ Pro dla iPada mini 6 – powitajcie bezprzewodowe ładowanie

iPad mini 7 zadebiutuje na początku przyszłego roku

by Krzysztof
30 stycznia 2023
0

Apple wprowadzi do sprzedaży siódmą generację swojego najmniejszego tabletu, iPad mini 7 pojawi się na początku przyszłego roku, a produkcja...

Najnowsze Podcasty

Podcast Push START #67 – Lokowanie produktu zawiera audycje

Podcast Push START #67 – Lokowanie produktu zawiera audycje

by Dariusz "Vaderio" Woźniak
7 lutego 2022
0

https://www.youtube.com/watch?v=viETIxcn4t4 wiele innych Koncerty gwiazd lokowanie w grach. Często w grach pojawiają się przedmioty a przedwszystkim marki z realnego świata:...

Podcast Push START  #66 – Rezerwaty ciszy

Podcast Push START #66 – Rezerwaty ciszy

by Dariusz "Vaderio" Woźniak
24 stycznia 2022
0

https://www.youtube.com/watch?v=2DQDyfVh1ow rezerwatów ciszy. - do 2030 ma powstać około 50 lokalizacji na świecie ( w tym puszcza białowieska) określanych mianem...

Podcast Push START #65 Oczekiwania na 2022 part 2 Filmy i Seriale

Podcast Push START #65 Oczekiwania na 2022 part 2 Filmy i Seriale

by Dariusz "Vaderio" Woźniak
17 stycznia 2022
0

https://www.youtube.com/watch?v=TWUkPTPYVTs

Podcast Push START #64 – Oczekiwania na 2022 part 1 GRY

Podcast Push START #64 – Oczekiwania na 2022 part 1 GRY

by Dariusz "Vaderio" Woźniak
10 stycznia 2022
0

https://www.youtube.com/watch?v=wqCks2y5u30 Vaderio : Dying Light 2 4 luty Elden Ring 25 luty Tiny Tina's Wonderlands 25 marca S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart...

Podcast Push START – CO TAM JAK TAM #10 Grudzień

Podcast Push START – CO TAM JAK TAM #10 Grudzień

by Dariusz "Vaderio" Woźniak
1 stycznia 2022
0

https://www.youtube.com/watch?v=mHH8Flrf1Ag

Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Polityka prywatności

Giereczkowo.pl jest niezależnym serwisem publikującym recenzje gier na Playstation, Xboxa, PC oraz inne platformy. Najnowsze wiadomości ze świata gier video, polskie podcasty, materiały video.

Nawigacja

  • Discord
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatości

© Giereczkowo.pl 2020 · JNews Wordpress theme

No Result
View All Result
  • Kontakt
  • Podcast Giereczkowy
  • Podcast Push START
  • Polityka prywatości
  • Regulamin
  • Współpraca

© Giereczkowo 2020 JNews – Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

 

Loading Comments...