Najnowszy raport Canalys pokazuje, że Apple podwoiło dostawy iPada do Chin w pierwszym kwartale tego roku w porównaniu z ubiegłym.
iPad jest droższy od podobnie sytuowanych tabletów z Androidem, a problemy związane z łańcuchem dostaw w zeszłym roku sprawiły, że do Chin dotarło mniej sprzętu. Wygląda na to, że sytuacja uległa poprawie w pierwszym kwartale tego roku, bo wyniki są wyższe w porównaniu z podobnym okresem w 2022 roku.
Canalys raportuje, że dostawy iPada podskoczyły ponad dwukrotnie rok do roku. Widać też, że rynek odżywa, bo zanotował wzrost na poziomie 38% (ogólnie).

Apple nie znalazło się w raporcie dotyczącym komputerów. Stacjonarki, laptopy i stacje robocze zanotowały 24% spadek dostaw.
Łatwo dostrzec, że tablety są ważne dla Apple, co widać po portfolio. Ceny zaczynają się od 449$ za iPada, a kończą na ponad tysiącu za Pro. Warto dodać, że Final Cut Pro i Logic Pro są już dostępne na iPadOS.
Źródło: AppleInsider.com