iPadOS 14.5 zyskał początkowe wsparcie dla kontrolera DualSense, ale wtedy oprogramowanie nie wspierało adaptacyjnych spustów. Sytuacja uległa zmianie dość późno, bo na to musieliśmy czekać aż do wersji 15.4, która jest obecnie w fazie testów.
Początkowo było to dostępne wyłącznie na komputerach w wybranych produkcjach, ale niebawem pojawi się w iPadOS i iOS. Mam nadzieję, że prędzej czy później funkcja zawita do macOS i tvOS.
Myślałem, że to dotyczy gier uruchomionych za pomocą Remote Play, ale okazuje się, że chodzi o gry mobilne. Miejcie na uwadze, że starsze produkcje tego nie otrzymają, ale nowsze powinny, choć wszystko będzie zależeć od studia odpowiedzialnego za dany tytuł.
Zapoczątkowanie wsparcia na iPadOS/iOS to dobra wiadomość, choć na gry przyjdzie nam poczekać. Miejmy nadzieję, że implementacja będzie ambitna i nie uświadczymy jedynie suwaków do włączenia/wyłączenia.
Źródło: kitguru.net