Słowem wstępu
Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) – wieloosobowa strzelanka pierwszoosobowa, stworzona oraz wydana przez Valve Corporation i Hidden Path Entertainment, które już wcześniej pracowały nad Counter-Strike: Source. Jest to czwarta gra z serii Counter-Strike, wydana na platformy Microsoft Windows, macOS, Xbox 360 i PlayStation 3 21 sierpnia 2012 i na Linuxa 23 września 2014.
W grze do walki stają dwie drużyny: terroryści i antyterroryści. Zadaniem każdej z nich jest eliminacja drużyny przeciwnej lub wykonanie określonego zadania. W przypadku terrorystów jest to podłożenie bomby lub obrona zakładników, zaś w przypadku antyterrorystów ochrona strefy detonacji przez podłożeniem bomby lub uratowanie zakładników. W grze występuje wiele różnych trybów, z których każdy ma odrębne cechy charakterystyczne.
CS:GO oprócz wbudowanego systemu matchmakingu, pozwalającego graczom na rozgrywkę na dedykowanych serwerach Valve, ma również możliwość tworzenia i rozgrywki na serwerach społeczności z niestandardowymi mapami i trybami gry. Od momentu wydania, CS:GO jest jedną z najpopularniejszych strzelanek pierwszoosobowych rozgrywanych w ramach sportu elektronicznego. Najważniejszymi turniejami są tzw. „majory”, zawody sponsorowane przez wydawcę gry, Valve.
Gra zyskała dość pozytywne recenzje krytyków. Chwalono ją za całokształt rozgrywki i wierność jej odwzorowania w stosunku do poprzednich części serii. Krytykowano niektóre z początkowych funkcji gry. Wersje konsolowe otrzymały pozytywne opinie, a recenzenci uważali, że istnieją wyraźne różnice między wersjami konsolowymi a wersją PC.
Podstawy
Gdy już wiesz czym jest CSGO to teraz pora na kilka przydatnych rad jak stać się użytecznym dla drużyny:
– Komunikacja głosowa, jak już wydałeś te 5k PLN na komputer i gejmingowe słuchawki to weź używaj mikrofonu, naucz się nazw miejscówek na mapie i dawaj info, gdzie widziałeś przeciwnika, skąd Cię zabili, nie koniecznie musisz opowiadać innym co wczoraj robiłeś z ich matkami.
– Trzymaj się swojej pozycji, ustal gdzie grasz i nie rotuj co rundę za fragami, a jak już bardzo musisz to ustal to z drużyną
– Graj aim mapę, zawsze przed meczem zagraj chociaż chwile i rozgrzej się, będzie Ci się lepiej grało.
– Naucz się podstaw ekonomii gry, nie kupuj byle czego co rundę, patrz co robi drużyna i jakie są ogólne finanse całego zespołu.
– Celowanie w podłogę i chodzenie ciągle na „shifcie” to nie najlepszy pomysł.
CSGO to gra dość wymagająca, pewnych rzeczy jak koordynacja wzrokowo-rucha, refleks czy celowanie nie przeskoczymy, to jest SPORT i nie każdy ma do niego odpowiednie predyspozycje, ale jest to sport drużynowy i dobrze zgrana i skoordynowana drużyna, może osiągnąć więcej niż banda biegających aimerów po mapie za fragami. Naucz się rzucać granaty, naucz się taktyk i graj pod drużynę, a nie pod swój indywidualny wynik w tabeli, w grze nie wygrywa drużyna z największą ilością fragów a ta która wykona cel danej mapy ( przeważnie zaplantuje i zdetonuje ładunek C4) da się wygrać rundę nie zabijając przeciwnika.
Poniżej opiszę kilka taktyk na 3 najpopularniejszych mapach, polecam zacząć od opanowania jednej mapy do perfekcji, a gdy już będzie szło Ci wystarczająco dobrze to zacznij naukę kolejnej. Ten zabieg może być dość monotonny , ale sprawi że będziesz wygrywał.
MIRAGE

Podstawowe rozstawienie tak zwany STANDARD po stronie TERRORYSTÓW

Taktyka polegająca na rozstawieniu się zawodników po całej mapie na kluczowych dla nie przejściach,
gracze nie powinni wychlać z pozycji tylko czekać na skróty przeciwników, dobrze sprawdza się to kiedy przeciwnik ma rundę eco i jest duża szansa że będzie chciał skracać dystans i rushować.
Gracze czekają, starają się wypatrzyć bądź usłyszeć gdzie znajdują się przeciwnicy i ewentualnie zlikwidować któregoś z nich. Po wyjęciu przeciwnika z któregoś z BSów drużyna powinna szybko podjąć decyzję czy wchodzą na dany BS. Taktyka spokojna i wyjściowa do innych taktyk dla tego nazwana STANDARTEDM.
Jej odpowiednik po stronie CT

Czyli tak gracze powinni się ustawiać co rundę i czekać na przeciwnika, CT mają czas, powinni bronić pozycji i odpuścić w przypadku zajęcia BSa przez przeciwników, łatwiej obija się bomb site z rąk przeciwnika w 5 niż w 3.
Runda pistoletowa w 3 wariantach.
Wariant 1A

Gracze rozstawiają się pod „STANDARD” i na skoordynowanym atakiem wchodzą na BS A, startem działań powinien być smok do DŻUNGI, które rzuca grać ZIELONY i wspólne wyjście z graczem NIEBIESKIM na BS A, w tym czasie ŻÓŁTY powinien zając MID i zasmołkować SHORT, a POMARAŃCZOWY i FILOTETOWY wyjść z UNDERPASSA do CONECTORA wspomagać pozostałych graczy w zajmowaniu BS A
Wariant 1B wygląda dokładanie tak samo z tym że gracze ZIELONY I NIEBIESKI czekają na „cicho” pod BS A nie pokazują się tylko czekają. Gracze POMARAŃCZOWY I FIOLTEOWY na głośno udają że chcą zająć BS B, powinni zasmołkować okno do kuchni na BS B rzucić kilka FLASHy i wychylić za APARTAMENTÓW B próbując wyciągnąć któregoś z przeciwników. Gracz ŻÓŁY smołkuje SHORT i robi „hałas” na MID, jeżeli przeciwnicy zaczną rotować na BS B gracze ZIELONY i NIEBIESKI powinni móc wejść na pusty BS A. Jeżeli graczom z B udało się przeżyć powinni tak jak w wariancie 1A przejść na BS A z UNDERPASSa.
Wariant 2

To wariant z zajęciem MIDa, FIOLETOWY smołkuję „DOJAZD” i flashuje górą MIDa, w zależności od rozwoju sytuacji dołącza do graczy na MIDzie albo do ZIELONEGO, pozostali gracze powinny przejąć kontrole nad MIDem i wejść do OKNA oraz do CONECTORA, skoordynowanym atakiem z ZIELONYM zająć BS A
Zajęcia BS A na FULLu

2 graczy wchodzi od MIDa potrzebny będzie SMOKE na DOJAZD ( ŻÓŁTY go rzucił) oraz do okna, NIEBIESKI idący przez PAŁAC dorzuca smołka na SHORT dzięki takiemu zajęciu MIDa 2 graczy powinno sobie dać radę i bezpiecznie wejść przez CONECTOR na A, ZIELONY smołkuje DŻUNGE, a FIOLETOWY CT, tak przygotowane wejście z dwóch stron jest bardzo ciężkie do zablokowania, dodatkowo gracze rotujący z B mają odciętą drogę smołkami.
Zajęcie B na fullu

3 graczy wychodzi i zajmuję MIDa smołk do OKNA i CONECTORA będą nie zbędę , dodatkowo przyda się smołk na KATŁOKA. NIEBIESKI wchodzi o APARTAMENTÓW wraz z 2 grami z MIDa, jedne z MIDa powinien wskoczyć do okna i zamknąć rotujących zawodników w KUCHNI od pleców, FIOLTEOWY skraca UNDERPASSa i zamyka rotujących od MIDa.
SMOKE A

Taktyka polegająca na całkowitym zasmołkowaniu całego BSa A i wejście na pusty BS ( przeciwnicy powinni się wycofać za smołki i próbować odbijać )
SMOKE B

Dokładnie to samo z tym że na BS B, NIEBIESKI odcina ŁAWKĘ i fakeuje wyjście A po czym szybko się cofa przez MID do B
Tak mniej więcej prezentują się podstawowe taktyki na mapie MIRAGE, w kilku kolejnych wpisach przedstawię taktyki na innych mapach.