sobota, 1 kwietnia, 2023
  • Login
No Result
View All Result
Giereczkowo.pl
  • Newsy
  • Recenzje
  • Poradniki
Giereczkowo.pl
  • Newsy
  • Recenzje
  • Poradniki
No Result
View All Result
Giereczkowo.pl
No Result
View All Result
Home Publicystyka Recenzje

Kimetsu no Yaiba The Hinokami Chronicles – majstersztyk w wykonaniu CyberConnect2

Krzysztof by Krzysztof
24 października 2021
in Recenzje
0 0
0

Gry powstające na podstawie znanej marki nie zawsze są w stanie sprostać wymaganiom fanów na całym świecie. Kimetsu no Yaiba to wyjątek od reguły, bo produkcja świetnie oddaje ducha mangi i anime o tym samym tytule.

W momencie, gdy pojawiają się tego typu produkcje, nie skupiam się na większości, bo zazwyczaj wybieram wyłącznie Dragon Ball, co dzieje się nieprzerwanie od czasów grania na PlayStation 2. Chwilę po zapowiedzi Demon Slayer, wiedziałem, że zdecyduję się na zakup gry jeszcze przed jej premierą.

Kontrolowanie najważniejszych postaci w historii sprawdziło się świetnie. Z czasem gra może stać się nużąca, ale ani razu nie zdarzyło się, żebym żałował czasu spędzonego z grą.

Szacunek dla materiału źródłowego

Historia przedstawiona w produkcji to zaledwie początek całości, a wszystko skupia się na rodzinie Tanjiro Kamado i fakcie, że reszta rodziny zostaje zabita, a przeżywa tylko on i Nezuko. Naszym zadaniem jest przywrócenie człowieczeństwa siostrze Tanjiro. Na wszystko potrzeba czasu, a główny bohater dość szybko staje się z łowcą demonów i każde zadanie przybliża go do bycia ważnym elementem układanki.

Fabuła to najważniejszy element produkcji przygotowanej przez CyberConnect 2, co najbardziej rzuca się w oczy podczas przerywników wideo lub opcjonalnych „wspomnień”. Studio odpowiedzialne za Kimetsu no Yaiba The Hinokami Chronicles przyłożyło się do tego elementu, więc wygląda bardzo dobrze, a aktorzy głosowi stanęli na wysokości zadania i większość wstawek jest podobna do tych z anime.

Warto nadmienić, że aktorzy głosowi z animacji wzięli udział podczas nagrań do gry, dzięki temu wszystko jest idealnie dobrane, przynajmniej w tej kwestii.

Zbieranie opcjonalnych „wspomnień” rzuca światło na wydarzenia nie do końca opowiedziane podczas wykonywania głównych zadań. Warto się nimi zainteresować i znaleźć je wszystkie, bo pokazują momenty, które ostatecznie nie znalazły się w przerywnikach wideo.

Nie zabrakło też wzmianek o demonach, z którymi walczyliśmy, a nawet interakcji z Zenitsu i Inosuke. Większość odblokowuje się automatycznie, choć są też takie, które trzeba znaleźć podczas eksploracji danej lokacji. Teoretycznie ciężko je znaleźć, ale wystarczy nacisnąć trójkąt (PlayStation) /Y (Xbox), aby wszystko było wyświetlone na mini mapie.

Słaba mapa i mało do roboty podczas eksploracji

Jedynie początkowe lokacje wyglądają na otwarte i twórcy dają nam nieco miejsca na eksplorację, ale nie zostały zbyt dobrze przygotowane. Od czasu do czasu trafią się potyczki z pomniejszymi demonami, choć w większości przypadków będziemy musieli przemierzyć znaczną część etapu, aby dostać się do walki z bossem.

Za każdym razem musimy dotrzeć do punktu oznaczonego „!!”, właśnie tam przyjdzie nam się zmierzyć z bardziej wymagającym przeciwnikiem. Są też? (niebieskie), ukazujące „zadania poboczne” podczas eksploracji danego rejonu. Te zadania zwiększają jedynie ostateczną wartość punktów na koniec każdej historii.

Rozgrywka między potyczkami nie wydaje się złożona i potrafi nudzić, ale kolekcjonerzy z pewnością ją docenią, bo właśnie w tych etapach można zebrać większość wspomnianych wcześniej wspomnień i waluty, za którą kupujemy różne elementy (postaci, stroje, muzykę, etc.). Widać, że otwarte lokacje przypominają te ze starszych części God of War, mamy wybór, kończymy dane zadanie lub zaczynamy szukać znajdziek.

Walka niczym z anime

System walki mocno przypomina ten z Dragon Ball Z: Kakarot, gracz może robić, co tylko mu się podoba. Uniki można wplatać w ataki kombinacyjne (lekkie + mocniejsze), blokować, wzywać kompanów do pomocy, przełączać się między grywalną postacią i używać ataków specjalnych.

Bardzo mi się spodobało, że w dowolnym momencie można wpleść unik, aby zaatakować przeciwnika z innej strony, gdy blokuje większość naszych ataków. Walka jest wtedy bardziej taktyczna i można ją nieco zaplanować, a nie tylko iść przed siebie i atakować najmocniejszymi kombinacjami.

Potyczki można śmiało podzielić na prostsze i trudniejsze, a pasek pod tym od życia decyduje o tym, ile możemy zrobić technik specjalnych. To z kolei utwierdza gracza w przekonaniu, że nie może ich używać cały czas. Można odpocząć podczas potyczek, lekko się wycofując, wtedy pasek wytrzymałości się odnawia.

Jedynym problemem może okazać się współdzielony pasek życia, po zmianie postaci pozostaje tyle samo życia, więc trzeba się pilnować. Każda z dodatkowych postaci ma charakterystyczny styl walki, a podczas kampanii jest jasno ukazane, kim należy grać i nie można tego zmienić. Niektórym wytrzymałość odnawia się szybciej, kogoś specjalnością są ataki kombinacyjne, a inni mogą mieć potężne ataki specjalne.

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby grać w trybie versus, ale wcześniej warto ukończyć kampanię, bo właśnie w niej odblokowujemy zawodników do walk ze znajomymi/SI, sieciowo lub nie. Grywalnych postaci nie ma zbyt wielu, ale dzięki wyborowi dwóch dla każdego z graczy można stworzyć interesujące kombinacje.

Błędy nie przeważają zalet

Nie spodziewałem się, że Kimetsu no Yaiba The Hinokami Chronicles zostanie tak dobrze przygotowane, w głowie jawiła mi się gra podobna do Naruto Shippuuden Ultimate Ninja Storm 4, gdzie mamy plansze, po której się „poruszamy” i odhaczamy kolejne walki, a wszystko zamyka się w 3-4 godzinach gry.

Studio idealnie oddało ducha anime/mangi, począwszy od projektów postaci, a skończywszy na tych samych aktorach głosowych.

Problemem pozostaje eksploracja i dość nikłe możliwości przejścia do kolejnych lokacji. Na szczęście kampania, mechaniki walki, i warstwa wizualna sprawiają, że można przymknąć oko na pewne niedogodności. Wraz z postępem fabuły walki robią się wymagające, a eksploracja, choć uproszczona sprawia czasem frajdę, jeśli chcecie wszystko odblokować.

Jestem zadowolony z czasu spędzonego z grą i liczę na kontynuację, która pokaże nam dalsze losy Tanjiro, Nezuko i reszty ich przyjaciół. Do tego czasu pozostała mi do odblokowania masa rzeczy i ukończenie wyzwań treningowych, które w połowie robią się nieco nudne…

Podsumowanie

Kimetsu no Yaiba The Hinokami Chronicles wzięło mnie z zaskoczenia. Podczas gdy mapa i eksploracja nie należą do najmocniejszych punktów produkcji, walka, oprawa wizualna, voice acting i przedstawiona historia nadrabiają i właściwie rzucają w niebyt wspomniane problemy. Nowi i obecni fani znajdą tutaj coś dla siebie, choć kampania nie należy do najdłuższych w gatunku, ale zawsze można spróbować swoich sił w potyczkach ze znajomymi lub z graczami z całego świata.

Udostępnij:
Tags: AniplexCyberConnect2Kimetsu no Yaiba The Hinokami ChroniclesopiniarecenzjaSEGAXbox Series S
Krzysztof

Krzysztof

Gram na PS5 i Xboksie Series S.

Next Post
Podcast Push START #57 – Kultura hejtu czyli wszystko jest nie takie

Podcast Push START #57 - Kultura hejtu czyli wszystko jest nie takie

Leave a Reply Cancel reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Zagraj w postapokaliptyczne MMO akcji Zagraj w postapokaliptyczne MMO akcji Zagraj w postapokaliptyczne MMO akcji
ADVERTISEMENT

Najpopularniejsze

Jak zwolnić miejsce zajmowane przez pliki systemowe iOS?

Jak zwolnić miejsce zajmowane przez pliki systemowe iOS?

by Krzysztof
30 marca 2023
0

Pewnie niejeden użytkownik często łapie się za głowę, widząc ilość zajmowanego miejsca przez pliki systemowe. Można to zmienić i pokaże...

DualSense Edge kompatybilny ze wszystkimi urządzeniami Apple

DualSense Edge kompatybilny ze wszystkimi urządzeniami Apple

by Krzysztof
28 marca 2023
0

Użytkownicy kontrolera DualSense Edge mogą go teraz używać z iPhone'em, iPadem, MacBookiem lub Apple TV. Wszystko za sprawą nowo wydanych...

ZAGG Pro Stylus – dobra alternatywa dla Apple Pencil pomimo paru braków

ZAGG Pro Stylus – dobra alternatywa dla Apple Pencil pomimo paru braków

by Krzysztof
22 stycznia 2022
0

ZAGG Pro Stylus jest rysikiem 2 w 1, dolna część odpowiada za pisanie i rysowanie, a górna działa, jak tradycyjna...

Sony wydaje nowe oprogramowanie dla PlayStation 3 i Vita

Remote Play z PlayStation 5 uruchomione na PS Vita

by Krzysztof
6 września 2022
0

Remote Play dla PlayStation Vita nieco odżywa, wszystko za sprawą Chiaki, klienta funkcji, a najnowsza wersja umożliwia granie w tytuły...

Google Pixel 6 – czy warto się nim zainteresować w 2022 roku?

Google Pixel 6 – czy warto się nim zainteresować w 2022 roku?

by Krzysztof
29 sierpnia 2022
0

W zeszłym roku zdecydowałem się zmienić obóz. W trakcie przedłużania umowy z operatorem zdecydowałem się na powrót do iOS w...

Najnowsze Newsy

Zmiana czułości przycisków w iPhone’ach Pro będzie możliwa

Zmiana czułości przycisków w iPhone’ach Pro będzie możliwa

by Krzysztof
31 marca 2023
0

iPhone 15 Pro i Max będą miały możliwość zmiany czułości nowych przycisków, zmienimy ją wchodząc w odpowiednią zakładkę wewnątrz Ustawień....

iPhone wspiera wreszcie 5G w Google Fi

iPhone wspiera wreszcie 5G w Google Fi

by Krzysztof
30 marca 2023
0

iPhone otrzymał niedawno aktualizację do iOS 16.4, wprowadzającą wiele nowości. Jedną z nich jest poszerzenie wsparcia dla 5G, dotyczy nawet...

Oprogramowanie 3.20 dla PlayStation 5 dostępne do pobrania

Oprogramowanie 7.01.01 dla PS5 dostępne! Co nowego?

by Krzysztof
29 marca 2023
0

Lutowa (duża) aktualizacja oprogramowania PlayStation 5 za nami. Niedawno pojawiła się opcjonalna aktualizacja, a kolejna jest dostępna od dzisiaj. Co...

DualSense Edge kompatybilny ze wszystkimi urządzeniami Apple

DualSense Edge kompatybilny ze wszystkimi urządzeniami Apple

by Krzysztof
28 marca 2023
0

Użytkownicy kontrolera DualSense Edge mogą go teraz używać z iPhone'em, iPadem, MacBookiem lub Apple TV. Wszystko za sprawą nowo wydanych...

Apple udostępnia publiczne bety iOS 15.3 i iPadOS 15.3

Testy, testy! Apple udostępnia pierwsze bety deweloperskie swoich systemów

by Krzysztof
28 marca 2023
0

Apple udostępniło wczoraj stabilne edycje systemów operacyjnych dla wszystkich urządzeń w portfolio. Nie musieliśmy długo czekać na rozpoczęcie kolejnych testów....

Najnowsze Podcasty

Podcast Push START #67 – Lokowanie produktu zawiera audycje

Podcast Push START #67 – Lokowanie produktu zawiera audycje

by Dariusz "Vaderio" Woźniak
7 lutego 2022
0

https://www.youtube.com/watch?v=viETIxcn4t4 wiele innych Koncerty gwiazd lokowanie w grach. Często w grach pojawiają się przedmioty a przedwszystkim marki z realnego świata:...

Podcast Push START  #66 – Rezerwaty ciszy

Podcast Push START #66 – Rezerwaty ciszy

by Dariusz "Vaderio" Woźniak
24 stycznia 2022
0

https://www.youtube.com/watch?v=2DQDyfVh1ow rezerwatów ciszy. - do 2030 ma powstać około 50 lokalizacji na świecie ( w tym puszcza białowieska) określanych mianem...

Podcast Push START #65 Oczekiwania na 2022 part 2 Filmy i Seriale

Podcast Push START #65 Oczekiwania na 2022 part 2 Filmy i Seriale

by Dariusz "Vaderio" Woźniak
17 stycznia 2022
0

https://www.youtube.com/watch?v=TWUkPTPYVTs

Podcast Push START #64 – Oczekiwania na 2022 part 1 GRY

Podcast Push START #64 – Oczekiwania na 2022 part 1 GRY

by Dariusz "Vaderio" Woźniak
10 stycznia 2022
0

https://www.youtube.com/watch?v=wqCks2y5u30 Vaderio : Dying Light 2 4 luty Elden Ring 25 luty Tiny Tina's Wonderlands 25 marca S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart...

Podcast Push START – CO TAM JAK TAM #10 Grudzień

Podcast Push START – CO TAM JAK TAM #10 Grudzień

by Dariusz "Vaderio" Woźniak
1 stycznia 2022
0

https://www.youtube.com/watch?v=mHH8Flrf1Ag

Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Polityka prywatności

Giereczkowo.pl jest niezależnym serwisem publikującym recenzje gier na Playstation, Xboxa, PC oraz inne platformy. Najnowsze wiadomości ze świata gier video, polskie podcasty, materiały video.

Nawigacja

  • Discord
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatości

© Giereczkowo.pl 2020 · JNews Wordpress theme

No Result
View All Result
  • Kontakt
  • Podcast Giereczkowy
  • Podcast Push START
  • Polityka prywatości
  • Regulamin
  • Współpraca

© Giereczkowo 2020 JNews – Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

 

Loading Comments...