W styczniu bieżącego roku Twitter postanowił zablokować dostęp do sieci społecznościowej klientom firm trzecich. Texas Monthly udostępnił podsumowanie działania Tweetbota do tego czasu.
Amir Shevat w swoim podsumowaniu pokazuje, że decyzja Twittera o zablokowaniu dostępu aplikacjom firm trzecich nie była najlepszą. Szczególnie w przypadku Tweetbota i Twitterrific.
Aplikacje 3rd party generowały 17% ruchu. Shevat był odpowiedzialny za udostępnianie odpowiednich narzędzi Tapbots i The Iconfactory, na długo przed przejęciem Twittera przez Elona Muska. Narzędzia pomagały twórcom szybko aktualizować swoje aplikacje bez problemów.

W podsumowaniu Amira można przeczytać co nieco o Tapbots i jak blokada wpłynęła na życie i działalność twórców. Chwilę po zablokowaniu dostępu, Paul Haddad i Mark Jardine skierowali swoją uwagę na Mastodona, dzięki temu powstała aplikacja Ivory (najpierw iOS i iPadOS), a teraz jest też dostępna na macOS.
Elanty wykazał się niebywałą ignorancją, biorąc pod uwagę, że Tweetbot i Twitterrific generowały prawie 20% ruchu. Większość twórców używało jednej lub drugiej aplikacji, pisząc informacje lub odnośniki do nich, a normalni użytkownicy mogli je przeglądać w oficjalnej aplikacji razem z reklamami.
Źródło: 9to5mac.com