PlayStation 5 tak jak Xbox Series X będzie oparte na układzie AMD, ale wygląda na to, że nie będzie on odpowiedzialny za Ray Tracing.
Komachi Ensaka dotarł do dość intrygującej wiadomości. Okazuje się, że układy o nazwach kodowych Sparkman, Arden, Oriel i Oberon są powiązane z nadchodzącymi konsolami. Pierwsze dwa dotyczą nowego Xboksa, a kolejna para jest przygotowana z myślą o konsoli Sony.
Sparkman i Arden mają w swojej dokumentacji wzmianki o ray tracingu, więc w przypadku Xboksa to właśnie układ AMD będzie za to odpowiedzialny. Jeżeli Ariel i Oberon są powiązane z konsolą Sony, może to oznaczać, że Japończycy zdecydują się na dedykowany układ odpowiedzialny za ray tracing.
PlayStation 5 i Xbox Series X mają zadebiutować dopiero pod koniec przyszłego roku, ale ostatnie plotki mówią o podobnej mocy obliczeniowej. Jednak obecnie sprzęt z Kraju Kwitnącej Wiśni ma przewagę pod względem wydajności, choć to ma się zmienić w momencie rynkowego debiutu obu konsol.