Epic Games jest znane dzięki Fortnite, ale studio ma jeszcze jeden ważny produkt – silnik graficzny Unreal Engine. Deweloperzy na całym świecie tworzą w nim gry lub aplikacje. Jest też ważny w Hollywood, bo dzięki niemu powstają CGI w filmach i serialach. Autorzy silnika wydali wersję 5.2, a jedną z nowości jest natywne wsparcie dla Apple Silicon.
Najnowsza edycja silnika graficznego w pełni wspiera układy scalone ARM, M1 i M2. Dzięki temu nie uruchamia się za pomocą powłoki kompatybilności (Rosetta) odpowiedzialnej za “tłumaczenie” aplikacji z Intela na ARM.
Pomimo ścięć na linii Apple – Epic, Ci drudzy starają się aktualizować swoje narzędzia dla użytkowników macOS. Nawet “jabłkarze” używają Unreal Engine w swojej aplikacji rozszerzonej rzeczywistości, aby zainteresowani mogli zwiedzać w niej Apple Park mieszczący się w Cupertino.

Apple próbowało całkowicie zablokować konto deweloperskie Epic Games w trakcie sporu przed sądem, ale sprawa dotyczyła wyłącznie Fortnite. Gigant z Cupertino nie mógł zatrzymać dystrybucji Unreal Engine na macOS.
Wydana niedawno wersja zawiera wiele nowości, w tym PCG odpowiedzialne za zmianę parametrów scen. Dzięki temu tworzenie większych światów jest szybsze i wydajniejsze. Substrate to nowy sposób kontroli zachowania i wyglądu obiektów w grach.
Najnowszą wersję Unreal Engine można pobrać bezpośrednio z serwerów Epic Games.
Źródło: 9to5mac.com