Epic zaktualizował najnowszą wersję Unreal Engine, dodając wsparcie dla konsol nowej generacji. PlayStation 5 i Xbox Series X są wspierane przez silnik graficzny od wersji 4.25 wzwyż.
Obecnie to jedynie początkowe wsparcie dla niewydanych jeszcze konsol, z biegiem czasu Epic rozpocznie optymalizację silnika pod ich kątem. Dotyczy to również certyfikacji sprzętu, który ma się pojawić pod koniec tego roku.
Obecność tego silnika graficznego na PlayStation 5 może napawać optymizmem, do tej pory PS4 świetnie sobie radzi z jego starszą wersją, więc podobnie powinno być z nowszym sprzętem Japończyków. Nie mamy wątpliwości, że UE pozwoli jeszcze bardziej ukazać różnicę mocy między obecnymi konsolami, a nowymi, choć na to potrzeba czasu.
PlayStation 5 i Xbox Series X mają zadebiutować w okresie świątecznym bieżącego roku. Wszystko idzie po myśli Sony i Microsoftu, więc nie ma mowy o opóźnieniach, pomimo pandemii koronawirusa. Wcześniej mówiło się, że Sony byłoby zdolne do opóźnienia premiery swojej konsoli, jeżeli Microsoft zrobiłby to samo.
Źródło: https://www.psu.com/news/ps5-xbox-series-x-support-added-to-unreal-engine/